Varzaru’ updatat

Daca ar fi vazut buna-mea ce-am facut eu aici si-ar fi facut cruce si-ar fi zis, cu ochii-n icoane „doamne apara si pazeste ca s-a intors lumea cu susu-n jos”. Si-i dau dreptate, intr-o oarecare masura. Dar, lumescul varzar, atit de bun incit te facea sa uiti si de fiere si de caloriile bomba pe care le avea la purtator nu mai e de mine. Cu parere de rau, la amintirea gustului unei placinte coapta pe vatra de lemn, ma uitam cu jind la lobodele mele care au explodat in galeti in primavara asta. Si clicul s-a produs cautind retete care sa fie cu continut scazut de carbohidrati si indice glicemic mic.

Ca am reusit, asta fara doar si poate. Ca nu arata precum varzaru’ lu’ maica-mea sau a lu’ buna-mea, nu-i niciun bai. Gustul e acolo, e ce trebuie sa fie.

Oricum, reteta e bine pusa, cu bookmark, in caietul de retete virtuale.

Si, ca sa ma dau mare cu vocabularul folosit, vin si zic ca, lobodarul meu e la baza un varzar caruia i s-au adus imbunatatiri minore prin care i s-a sporit utilitatea si va fi frecvent folosit, poate din comoditate dar nu din ignoranta, cu aplicatii certe si practice in dieta de zi cu zi.

Ingrediente:

A. 

– aprox. 500 gr frunze tinere de loboda, de sfecla rosie, de mangold, de spanac, se freaca usor cu sare si se lasa cam 15 min sa stea, apoi se storc(eu n-am prea avut ce, frunzele mele nu-s prea zemoase)

– 1 mina de cozi de ceapa, tocate

– 1 mina de marar tocat

Se amesteca toate.

B. 

– 2 cani fulgi de ovaz macinati

– 2 l-te praf de copt

– 1 l-ta sare

Se amesteca.

C.

– 2 cani iaurt(poate fi si 1 de iaurt cu 1 de lapte)

– 4 oua batute

– 1/2 cana ulei de masline (sau de care o fi)

Se amesteca.

D.

– 250 gr feta maruntita

Preparare:

Peste B. se pune C. Se amesteca. Se adauga A. si D.

Se amesteca, se toarna in forma unsa cu ulei si pudrata cu faina de fulgi de ovaz. 

Se da la copt la 180 grade pt 40-45 min (depinde de cuptor).

E divin savurat impreuna cu un pahar de iaurt gros, cu gindul la cele 140 de calorii(care nu-s prea multe) si la Nexiumul care sade frumos, la locul lui, pt ca totul tine de bunavointa, acceptare si deschidere spre stiinta!

Nota:

1. Aspectul nu e comercial.

2. Miezul e usor umed. Daca-l coci prea mult devine gumos.

3. Pentru o varianta strict vegana se poate adapta fct de dorinta fiecaruia.

4. Pe linga brinza feta mai trebuia sa fie si mozzarela si parmezan insa am zis pas. Motivul e evident.

Lasă un comentariu